BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 24, 2010

KeBusYiaN DalAm SeMinggu

salam....sory la kawan2....lately ni rasa cam malas jerk nak mengarang dairi ni..ehuehue....yela lagipon hidup aku dah berubah da...tak macm dulu lagi....now ni aku dah x keje...so bile dah tak keje tu plus plak dah ada lesen kaki ni memg gatal je la nak tekan pedal minyak...hari2 kalo bleh nak jalan....k hari petama aku stop keje...aku dah mula merantau.....hehehe....aku pon x rancang perjalanan tu.....cite dia macm ni...tut............tut..........(bunyi handphone).....

Pak Ngah:Salam bro......
Aku:yes bro...ada ape malm2 ni...macm urgent jerk...
Pak Ngah;yes bro memg urgent pon ikut pakngah jom p penang....
Aku:Ha...Penang?....Malm ni ke??.....
Pak Ngah:ye la...nape x free ke??....
Aku:xde la x free...(padahal da ada rancangan ngan kawn2)..Kenape nak ke sane???
Pak Ngah:Mak ngah sakit....t afrina cam mane....
Aku:(memikirkan sejenak)...hurm..........ok la...
Pak ngah:k siap jap agi kite gerak...

so mlm tu jgk aku bertolak untuk ke penang...dengan ditemani bulan dan bintang ciptaan ilahi..
kami pon meneruskan perjalanan..n sentiasa berdoa agar perjalanan kami diberkati oleh ilahi...
so selepas dua jam kami berjalan...kami pon berehat sebentar untuk membuang air dan membeli makanan or minuman untuk menahan daripada ngantuk..heuhee.....then kami pon trus kan perjalanan..yang pelik nye.....aku yg tak bawak kete ni yang mengantok....yang bawak tu rileks jerk..mungkin aku x bwak kot n tak de bende nak buat tu yang mengantok....aku pon cakp la..kalo penat tukar la...padahal aku da bosan nak bawak kete ni...xsabar.uhehueh...akhirnye khidmat aku x diperlukan jgak...aku cume menemani shaje...euehe....then kami smpai pukul 5 pagi..kami trus breakfast kat kedai mamak yg diberi name PELITa....euhee...pastu bru la kerumah mak ngah...smpai jerk....aku trus melemah kan badan aku ni...ke atas katil...lalu tdo...
tak sampai satu jam aku melelapkan mata...si kecik yang bername afrina tu...suh tlg mandikan dia pulak..nak g skolah pagi2....rasa cam da ada ank je tapi tak pe..dia comel sngt...syg sngt kat dia....so pastu aku smbg la tdo smpai kol 1...eheeuehu...lame kan...then selepas aku sedar dari tu..matahari pon dah tepacak kat kepala...perut mula lapar...then abg ipar aku pon ckp ..cepat siap2...kite makan dan blik semula...mak ngah pon da sihat tu...kite bwak afrina jerk ....
ehue..wah apy nye se kecik tu balik kg..euhehueh...so aku pon dapat mandat kali ni untuk drive balik ke segamat...hahaha sebb si kecik tu ada....so bapak dia kene la jage dia.ngan aku dia x nk. ..uhehue....so aku pon drive la....smpai segamat bertolak kul 6 smapi pukul 1...sume mematuhi peraturan jalan raya...aehue....so smpai jerk aku dah penat gile...so aku pon tdo.....!!!!!!!!!

0 comments: